Loading...

Online Dünyada Marka İtibarınızı Nasıl Korursunuz?

AnasayfaBlogOnline Dünyada Marka İtibarınızı Nasıl Korursunuz?
05 Mayıs 2014

Online itibar yönetimi nedir?

Geleneksel itibar yönetimini kuralları, online mecralarda da işliyor. Ancak dijital dünya çok daha hızlı ve dış etkilere çok daha açık. Kısaca yapılan işi arama motoru optimizasyonu, sosyal mecra takibi, online müşteri ilişkileri ve bilişim hukuku gibi farklı ve komplike konuları kapsayan, sürekli gelişen bir hizmet olarak tanımlayabiliriz. Dijital dünyanın gerçek dünya ile gitgide daha iç içe geçti ve günümüzde markaların bu konuda hassasiyetleri oldukça arttı. Artık strateji belirleme süreçlerinde bu konunun markalar için önemli bir rehber olduğunu söyleyebiliriz.

Markalar neden online itibar yönetimi yaptırmalılar?

Markanızı ve saygınlığınızı korumalısınız. Böylece tüketicilerin gözündeki değeriniz daha da yükselir. Çünkü dijital ortamdaki tüm olumsuz algılar ve yorumlar sizin bin bir emekle oluşturduğunuz itibarınızı kısa bir zamanda zedeleyebilir ve emekleriniz zayi olabilir. Bölgesel ve ulusal çapta krizlere neden olabilir. Online itibar yönetimi bu doğrultuda çözüm evet tüketiciye ulaşmanın en kısa yoludur. 7/24 markalarımızı takip edilmesi marka imajımızı, güvenilirliğimizi ve her şeyden önemlisi müşterilerimize verdiğimiz değeri gösterir. Marka ve Tüketici arasındaki en önemli köprülerden biridir.

Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?

Tüm dijital dünyayı taratabileceğiniz bir sisteme sahip olmalısınız. Bu sistem, belirlediğimiz anahtar kelimeler doğrultusunda tüm paylaşımlara ulaşmamızı sağlar. Monitoring adı verilen bu sistem, tüm dijital mecralarda detaylı tarama yaparak markanızla alakalı içerikleri filtreliyor. Filtrelenen bu içerikler uzman analistler tarafından 7/24 takip edilerek sınıflandırılıyor.

Bir marka pazarda var olmak istiyorsa, rakiplerini stratejilerini incelemek, analiz etmek durumundadır. Rakip analizi pazarlama planı sürecinin ayrılmaz, önemli bir parçasıdır. Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini görebilmeniz için çok önemlidir. Pazardaki büyüklükleri, hangi müşteri kitlesini hedef almışlar, tüm bunlar ile rakibimizi takip ederek öngörüde bulunabilirsiniz.